2021-12-02
Kultura oraz dialog międzypokoleniowy jako elementy zrównoważonego rozwoju. Eksperci z PZU na Kongresie ESG – Polska Moc Biznesu
W dniach 3-5 listopada 2021 w Warszawie ponad 150 specjalistów ze świata biznesu, organizacji pozarządowych i instytucji państwowych spotkało się, aby omówić kierunki zrównoważonego rozwoju na gruncie polskim, europejskim i światowym podczas specjalistycznych paneli tematycznych.
Kultura jako fundament budowania tożsamości obywatelskiej
Pierwszy dzień kongresu poświęcony był aspektowi społecznemu obecnemu w strategiach ESG. Uczestnicy analizowali przemiany związane z pandemią, z cyfryzacją i homogenizacją kultury.
– Chcemy, żeby PZU przejęło cechy mecenasa kultury wysokiej, dlatego też selekcjonujemy wydarzenia, które wspieramy. Zależy nam na tym, aby kreować konkretny wizerunek PZU. Jesteśmy rozpoznawalną marką dla praktycznie każdego Polaka, dlatego nie musimy wkładać wysiłku ani budżetu w masowe dotarcie i działania w zakresie kultury popularnej. Jak radzić sobie z kwestią marketingu i kultury wysokiej? Musimy uważać, aby nie przekroczyć granicy schlebiania niskim gustom i robienia z kultury wysokiej „eventu” – mówił Marcin Przyłębski, dyrektor ds. sponsoringu PZU.
OBEJRZYJ VIDEO: Marcin Przyłęcki, Dyrektor ds. sponsoringu PZU
Przedstawił też jako ważne zadanie kształtowanie świadomości u najmłodszych odbiorców kultury, tak, aby byli gotowi do podejmowania indywidualnych wyborów. Z tego względu PZU rozpoczął pilotażowy projekt sponsorowania wycieczek i lekcji muzealnych, aby udostępnić kulturę wysoką również dla dzieci z mniejszych ośrodków, nie tylko z dużych aglomeracji.
– Jeśli uda się takie potrzeby zakorzenić u dzieci i młodzieży, będzie to owocowało w przyszłości – powiedział Marcin Przyłęcki podczas Kongresu ESG Polska Moc Biznesu w ramach debaty "Kultura jako fundament budowania tożsamości obywatelskiej".
Wartość porozumienia między pokoleniami
W panelu pod tytułem „Dialog międzypokoleniowy. Rzeczywistość i perspektywy” uczestniczyła z kolei Marlena Chojecka–Bek, dyrektor ds. szkoleń i rozwoju PZU.
Uczestnicy dyskusji jednogłośnie podkreślali korzyści, jakie płyną z porozumienia międzypokoleniowego, przytaczając liczne obserwacje ze swojego życia zawodowego.
– Jesteśmy niejako skazani na to, aby funkcjonować w wielopokoleniowych zespołach i odnajdywać się w nich. PZU zatrudnia aż cztery pokolenia; zdarza się często, że pracujemy z kolegami czy koleżankami w wieku naszych rodziców. Możemy poszczycić się tym, że niektórzy nasi pracownicy mają czterdzieści lat stażu. Korzystamy z ich doświadczeń w pracy. Ta różnorodność jest naszym ogromnym potencjałem, dlatego że uczymy się od siebie wzajemnie bardzo dużo. I nie chodzi wyłącznie o kompetencje techniczne w sytuacjach, kiedy młodsi mogą wprowadzać starsze osoby do świata cyfrowego. Chodzi również o kwestie nawyków, oczekiwań, sposobów pracy – one właśnie rodzą kreatywność, wzajemne zrozumienie, umiejętność dzielenia życia między pracę a sprawy prywatne – mówiła Marlena Chojecka–Bek.
OBEJRZYJ VIDEO: Marlena Chojecka – Bek, Dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju, PZU
Podniosła przy tym kwestię dopasowania kodeksu pracy do zmieniającego się życia zawodowego, tak, aby prawodawstwo brało pod uwagę możliwość funkcjonowania pracownika w wielopokoleniowych rodzinach oraz elastyczność miejsca pracy w czasie pandemii.
Wolontariat jako sposób na dialog
Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju PZU opowiedziała o szczególnie cennym sposobie znalezienia wspólnego języka między pracownikami w różnym wieku. Jest to wolontariat, który coraz częściej w ramach PZU łączy pokolenia. Pracownicy mogą wygrać grant na własne inicjatywy prospołeczne, wokół których budują grupę zaangażowania. Zupełna dobrowolność sprawia, że takie działania mają kompletnie inną siłę oddziaływania zarówno na zespół, jak i na społeczność lokalną, dla której dobra dane działania są wykonywane.
DZIĘKUJEMY, ŻE JESTEŚCIE Z NAMI!
PARTNER +: TOTALIZATOR SPORTOWY, Polski Fundusz Rozwoju, Bank Gospodarstwa Krajowego, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Powszechny Zakład Ubezpieczeń PARTNER: Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, PolRegio, Eko Pak, Fortum, Columbus, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o., Regent Warsaw Hotel, Lasy Państwowe, Adamed, Microsoft, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, PKP InterCity, Medicover, Red Snake PARTNER ENERGETYCZNY Tauron PARTNER MOTORYZACYJNY: STELLANTIS HONOROWY PATRONAT: Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki, Wicepremier, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu Piotr Gliński PATRONATY MINISTERSTW: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Kultury Dziedzictwa Narodowego i Spotu, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Edukacji i Nauki PATRONAT MARSZAŁÓW WOJEWÓDZTWA: Opolskiego, Mazowieckiego, Świętokrzyskiego, Lubuskiego, Śląskiego, Łódzkiego, Małopolskiego, Wielkopolskiego, Dolnośląskiego, Podkarpackiego, Lubelskiego, Podlaskiego PATRONATY I PARTNERZY MERYTORYCZNI: TOGETAIR, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej , Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Biuro Rzecznika MiŚP, Polskie Regiony, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Pracodawcy RP, Business Center Club, Krajowa Izba Gospodarcza, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Polski Instytutu Sztuki Filmowej, Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, Instytut One, Instytut Biznesu, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, Polski Komitet Olimpijki, Escola Varsovia, Łazienki Królewskie, Artomed.pl, Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy, Urząd Regulacji Energetyki, Krakowskie Forum Organizacji Społecznych PATRONATY UCZELNI WYŻSZYCH: Szkoła Główna Handlowa, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Warszawski, Społeczna Akademia Nauk, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Politechnika Śląska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie PARTNER MIĘDZYNARODOWY: UN Global Compact GŁÓWNE PORTALE INTERNETOWE: Wirtualna Polska, money.pl GŁÓWNY PARTNER RADIOWY: Polskie Radio, Polskie Radio 24 PATRONI MEDIALNI: Polska Agencja Prasowa, Agencja Informacyjna, Interia, Zielona Interia, Polska Press, Strefa Biznesu, Energetyka 24, Biznes Alert, Pod Prąd, Wysokie Napięcie, Teraz Środowisko, EcoEkonomia.pl, Super Biznes, PepeTV, Audytorium 17, Radio dla Ciebie, Radio Poznań, Polskie Radio Białystok, Radio Łódź, Polskie Radio Lublin, Smart Me, Wykop.pl, CSR.pl, magazyn As Biznesu